Välkomna till Akademiska Ridklubbens årsmöte den 16 februari 2021
Dagordning för ARKs årsmöte (övriga underlag inför mötet kommer skickas ut till medlemmarna senast en vecka innan årsmötet):
1. Mötets öppnande
2. Val av ordförande för mötet
3. Godkännande av dagordning
4. Upprättande av röstlängd
5. Val av sekreterare för mötet
6. Val av två justeringsmän att jämte ordföranden justera protokollet
7. Fastställande av om mötet har blivit utlyst i behörig ordning
8. Revisorns berättelse
9. Behandling av verksamhetsberättelsen samt sektionernas verksamhetsberättelser och fastställande av bokslutet
10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
11. Val av ordförande för kommande verksamhetsår
12. Val av övriga ledamöter och suppleanter i styrelsen
13. Val av revisor och revisor suppleant
14. Val av sammankallande och övriga ledamöter i valberedningen
15. Val av ombud
16. Fastställande av årsavgift för kommande verksamhetsår
17. Övriga ärenden som behörigen kan tas upp till beslut på årsmötet
18. Sammanträdets avslutande
Årsmötet kommer hållas via Teams
Alla medlemmar har fått en kallelse via mail där länken till mötet är bifogad. Är du medlem men har inte fått någon kallelse så skicka ett mail till info@akademiskaridklubben så skickar vi mailet till dig.
Rösträtt
För att vara röstberättigad på årsmötet ska man ha betalat in sin årsavgift för 2021 senast fyra veckor före mötet (19 januari). Faktura för årsavgiften har skickats ut till alla men har du inte fått någon faktura ännu (kolla även skräppost) så maila oss (ekonomi@akademiskaridklubben.se) så skickar vi den igen.
Medlemsskap i ARK
För att få delta på årsmötet behöver du vara medlem i ARK. Du blir medlem för 2021 genom att swisha 295 kr till 1236529192 alternativt betala 295 kr till 85 84 03-9 och ANGE NAMN. Har du som ny medlem betalat in medlemsavgiften under nov, dec 2020 gäller det även för 2021.
Varmt välkomna!
ARK Styrelse
SNABBLÄNKAR
info@akademiskaridklubben.se
Akademiska Ridklubben
Box 5812
102 48 Stockholm