Wirsbo ridhusskylt

GDPR policy

GDPR Policy

GDPR (General Data Protection Regulation)

Din personliga integritet är viktig för oss och vi vill därför informera dig om hur vi hanterar informationen du lämnar till oss. EU:s dataskyddsförordning, även kallad GDPR (General Data Protection Regulation) reglerar hur vi behandlar dina personuppgifter som du lämnar till oss och ersätter personuppgiftslagen (PUL). Vilka personuppgifter som samlas in Personuppgifter som kommer att behandlas inkluderar, men är inte begränsat till, namn, födelsedatum, kön, adress, e-postadress och telefonnummer. Vi kan även komma att behandla önskemål om specialkost eller särskild information från dig till exempel om ditt hälsotillstånd inför planerad resa/aktivitet som är relevant för att kunna fullgöra aktiviteten, samt om din vikt, längd och riderfarenhet. Personuppgifterna lämnar du själv i samband med beställning av resa, beställning av nyhetsbrev, via mejl eller telefon eller i kontakten med styrelse, researrangör eller aktivitetsansvarig. Personer från ARK och personal från ridanläggning/researrangör kan även komma att ta bilder under vistelsen där du syns.

Ändamål med personuppgiftsbehandlingen

Dina personuppgifter kommer att behandlas för att vi och våra samarbetspartners och researrangörer skall kunna fullgöra våra åtaganden i samband med planerade resor och andra aktiviteter inom ramen för föreningens verksamhet. Vi kommer också använda uppgifterna till att hålla dig informerad om aktuella resor och kommande evenemang. Behandling av dina personuppgifter kan även komma att ske för att vi skall kunna uppfylla förpliktelser enligt lagar, förordningar och för att hantera frågor och klagomål. Genom att (i förekommande fall) lämna uppgifter om bland annat ditt hälsotillstånd samtycker du till att vi behandlar denna personuppgift i syfte att genomföra den resa eller aktivitet som du anmält dig till. Uppgifter om hälsotillstånd används aldrig för statistik, marknadsanalyser eller marknadsföring. Om du inte skriftligen har motsatt dig det kan vi komma att använda bilder från resor och event där du finns med på bilderna, på vår hemsida och på sociala medier och liknande. Om du anmält dig till vårt nyhetsbrev använder vi din e-postadress för våra nyhetsbrev och andra mejlutskick från Akademiska ridklubben. E-postadressen delas inte med andra företag. Du kan när som helst avanmäla dig från vårt nyhetsbrev genom att maila oss på info@akademiskaridklubben.se och säga att du inte vill ha våra nyhetsbrev längre.

Personuppgiftsansvarig

Ansvarig för personuppgifterna är Akademiska ridklubben.
Om du vill komma i kontakt med oss gör du det på info@akademiskaridklubben.se eller Akademiska Ridklubben Box 5812 102 48 Stockholm.
SAMARBETSPARTNERS